Retningslinjer for angrerett

Angrerettskjema
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av bedrifter eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.

Angreretten forutsetter at kjøper senest 14 dager etter å ha mottatt varen gir beskjed om at angreretten ønskes benyttet ved å benytte vårt angrerettskjema.

For at angreretten skal være gjeldende må produktet være returnert med originalemballasjen, i samme mengde og stand som ved mottak. Dersom varen er tatt i bruk, kan ikke angreretten gjøres gjeldende.

Returkostnadene bæres av forbrukeren.

Bestill retur med PostNord https://my.postnord.no/return og bruk returkode: Kattnakken

Om du bruker vår returseddel fra PostNord, trenger du ikke fylle ut returadresse. Bruker du en annen aktør må pakken sendes til:

Kattnakken AS,
Vabakkjen 6
5411 Stord

Telefon: +47 456 70 092
E-post: [email protected]
Orgnr: 811610402

Må fylles ut av kunden og følge returpakken:

Informasjon om kjøper

Navn:___________________________________________

Adresse:________________________________________

Telefon:_________________________________________

E-post:_________________________________________

Mottattdato:_______________Returdato:_____________

Ordrenummer: ___________________________________

Jeg ønsker herved å gå fra min avtale om kjøp av følgende vare(r):

______________________________________

______________________________________

Sted/dato: _____________________________

Signatur: ______________________________

Informasjon om angrerett
Du har alltid angrerett i 14 dager i henhold til angrerettloven. Dette betyr at du som kunde har rett til å angre ditt kjøp ved å gi oss beskjed om dette innen 14 dager fra du, eller noen på dine vegne mottok varen. Du kan velge selv hvordan du gir oss beskjed om dette, men for å dokumentere dette anbefaler vi at du gjør dette skriftlig.

Varen må returneres til oss innen 14 dager fra du informerer oss om at du ønsker å angre kjøpet. Kjøpet kan ikke angres dersom du har brutt forseglingen på produkter til personlige pleier, undertøy og liknende.

Du som kunde er selv ansvarlig for å betale fraktkostnader på en vare som du vil angre kjøpet på, jf. angrerettloven § 25. Du er også ansvarlig for trygg retur av vare(r) så vi anbefaler deg å pakke varen godt og ta vare på kvittering for frakt.

Du kan bli belastet dersom produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvending for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. angrerettloven §25).

Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss.

Mer informasjon angående angrerett ved kjøp finner du på Forbrukerrådets nettsider: http://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/